Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Monday, January 16, 2012

Aku la ni.


Aku ni, boleh dikatakan perangainya penuh kegedikan. Ya. Sila tanya mereka yang sudah hidup tiga tahun setengah dengan aku. Kenapa aku suruh tanyakan mereka, bukan kawan dari sekolah yang mana lagi lama kenal aku? Yaaaaa. Kenal lama, tapi kurang rapat. Aku dulu semasa sekolah ada taboo untuk rapat dengan orang yang mana membolehkan aku menjadi gedik. Yaa, aku manja sedikit dengan kawan sekolah. Manja dan gedik ada sedikit beza, bukan?

Tahun ke-4, aku ditakdirkan (ayat xleh blah kn?) sebilik dengan budak kelas. Kami tak rapat, biasa biasa ja. Tapi, dalam ramai ramai budak kelas. Dia adalah yang selalu aku buli. Aku suka pukul pukul manja dia. Aku suka jentik jentik pipi dia. Eiiii, geram! Dan dia, hanya membebel sorg sorg lepas tu. 

Sekarang, dia suka cakap. "ada aku kesah?!" setiap kali aku mengutarakan suatu percakapan. seperti:

aku: ala, sedapnya megi norli. dah lama tak makan megi. kami nak! kami nak!
norli: eh, p masak sendiri! (garang)
aku: cdaaaaaaa (rumate aku ni), kter dah lama tak makan megi. hihihi *muka gedik. sebenarnya nak minta dia masakkan*
rumate: ada aku kesah? *mata ke atas tangan ke dada*
aku: urmmmm *masuk bilik*

Masa sekolah, aku takut untuk rapat dengan orang. Aku hanya rapat dengan dua orang je, kot. Sebab aku sering disogokkan dengan cerita, kawan baik jadi musuh. Rapat sangat sampai boleh bergaduh. Aku jadi gerun. Cuak bro. Jadi aku tak berapa nak menggedik dengan orang. Matured sikit perangai. Ha Ha Ha

Dengan budak course aku sekarang, tak tahu kenapa boleh sangat rapat. Oh. Lupa. Kami kan 24/7 bersama.

Sekarang pun duduk serumah, sebilik. Gaduh gaduh pun, masih lagi bersama. Kami unik. Ya, memang ada lagi orang lain yang rapat, mesra, sentiasa bersama. Tapi cuba tanya, pernah dorg bergaduh, seminggu tak bercakap? Pernah? Kemudiannya berbaik. Kumpul dalam satu bulatan besar, slowtalk ramai ramai. Dan habisnya kami peluk cium, meminta maaf atas kesalahan yang bukan bukan. Korg ada kisah hidup macam ni?

Kalau ada, tahniah. Kita di posisi yang sama.

OK la, aku dah malas nak sambung cerita. Esok esok kita cerita lagi. *ayat terbaik kalau idea dah tak ada*

Daaaa. Have a great day ahead. Jaga diri molek molek. Kami sayang semua!


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

2 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

pernah gaduh dgn bff ak kt umt..g klas same2 jgak tp 2 2 org xbertegur sape..
then settle dgn cara gaduh cm dlm drama depan dewan tym junior2 blek dr test titas..
esok sume org pndang plek sbb drama kitorg..
tp 2 2 bole gelak2 jer..haha

p/s:ko mmg manje pn.. =p

►içéq◄ said...

fadh:
haha.. sama cam kisah aku ngn syira dlu.. ktorg kn pernah gado gak, pastu tiba2 blh gelak sama2 sampai kawan lg sorg terkedu tgk ktorg.. haha

aip aip! kantoikan aku lak.. hahha :PP

Related Posts with Thumbnails