Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Sunday, January 1, 2012

eh, masuk 2012 dah?

hye peeps!!

sedar tak sedar dah masuk tahun baru kan. dengar dentuman bunga api, pandang jam atas meja. dengan langkah lambat, aku menapak ke bilik norli. fuyooo, manyaknya bunga api. bilik norli menghadap klcc. so boleh anda agak suasana dia?? ha ha.

aku mulakan tahun baru dengan mandi. mandi? ye la mandi. arini tak mandi petang lagi. sebab sibuk tidur. preparation untuk stay up malam ni. he he.

seperti tahun tahun lepas. tahun ni, aku habiskan malam tahun baru dalam bilik. apa barang pergi berjongkang jongkit kat luar tu. buat semak. oh sorry to those yang suka pesta. aku memang tak berkenan kalau tempat banyak banyak orang ni. lemas. rimas.

cuma bezanya, tahun ni aku tak tidur awal. tahun tahun lepas, aku dah siap mimpi dah kot time time macam ni.  dan tahun lepas, aku habiskan dengan air mata. syukur, tahun ini aku tamatkan dengan hati yang kental. tanpa awak.

senyum

tak dinafikan, 2011 memberi banyak pengalaman, mengajar banyak erti kehidupan, menetapkan betapa pentingkan kita jaga hati dengan ketat. 2011 adalah tahun yang mengajar aku untuk menjadi kuat, berjiwa kental dan jangan sesekali mengalah untuk teruskan hidup. bila tengok balik entry lama, yang awal 2011 punya, macam malu gilaaaaa nak buka dan baca balik. lemahnya diri masa tu. dan betapa bersungguhnya saya minta awak balik pada saya. tapi penghujungnya? awak tetap pergi.

pasrah

seperti kebanyakan orang. dan seperti juga tahun lepas. mesti la aku berharap tahun mendatang ni akan penuh dengan rahmat dan kegembiraan. penghujung 2010, aku berharap datangnya 2011 tanpa air mata. tapi hakikatnya, air mata tu la kawan baik aku sepanjang 2011. and for that, thanks alot to you.

pada 2011, aku berharap hubungan kita akan lebih baik. aku harap hati kau masih ada kat aku. tapi, once again thanks to you for throwing it away. takpa awak, jodoh tu Tuhan dah tentukan.

pada 2010 dan 2011, puisi aku banyak berkisar pasal kau. dan harapan aku, puisi aku akan mengetuk hati kau untuk pertama kali. sebab sebelum ni aku tak pernah ketuk hati kau dengan puisi. aku ketuk dengan benda lain. tapi, yaaa thanks to you for ignoring all of them.

kalau kau rindu aku, kalau, baca la balik semua puisi aku buat sepanjang 2010/2011. dan nota nota kecil yang aku selit. lagu lagu yang aku sumbat masuk sini serta entry entry tertentu. dan semat dalam hati kau, semua ni tak berakhir lagi untuk aku. dan semat juga, hidup aku yang terbentuk sekarang adalah dipengaruhi oleh kau sebanyak 60%.

lagi 40%?. sama macam korg la. kawan kawan. family. orang luar. BGP.

dan boleh aku katakan. 55% dalam 2011 aku adalah menunggu kau. menunggu kau mandi, menunggu kau bersiap, menunggu kau datang jemput aku, menunggu kau call aku, menunggu kau text aku, menunggu kau balik dari program. menunggu dan menunggu.

dan untuk pengetahuan korg, kiraan % tu aku main kira je. ha ha ha. tapi tu lah hakikat 2011 aku.

terdiam

jadi. aku harap. dengan angka terakhir dalam setiap tarikh dah bertambah 1 nilainya, setiap yang boleh bertambah dalam diri kita turut bertambah juga. termasuk la berat badan aku. terkecuali pula air mata. kali ni, biarlah air mata tu untuk orang yang layak.

kenapa aku banyak cerita pasal air mata nie?

papepun, doakan yang terbaik untuk diri masing masing. tahun 2012 adalah tahun yang mencabar bagi aku, bagi kami. sebab ini adalah sem terakhir untuk pengajian ktorg. have a blast people! especially to dearest classmates. semoga penghujung 2012 akan menemukan kita di pesta konvokesyen dan berdiri di pentas DECTAR bersama sama. amin.

semoga apa yang terjadi pada 2011 tidak berulang lagi untuk 2012 ni. bagi la benda lain pula untuk aku rasa dan belajar. takkan nak bagi aku pengalaman putus cinta lagi kot. la la la la ~

dan yang paling penting. hujung 2012, AKU AKAN KAHWIN !!!

ha ha ha ha ha ha ha !!!

notabersepah:
.. bongok! haha
♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails