Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Tuesday, June 21, 2011

pagi pagi dah dengar orang kena rompak & tikam


pagi nie, kurang sejuk di office. semalam pun sama. air-con lambat on ke apa. so, arini masuk office dengan cool sikit. duduk duduk, tengok dorg pasang laptop, tengok dorg main angry bird. pagi pagi dah main game. ada yang buka facebook. kat sini, sebelum pukul 8.30, boleh lagi buka facebook tapi selalunya aku tak buka pun. malas. bukan ada apa apa pun dalam tu. laptop pun aku lambat buka.

pagi nie mengantuk. rasa nak tidur balik je. tengok jam, 8.35. nak g minum jap la. lapar. pepagi perut dh berbunyi. aish, semalam makan megi je dengan intan. megi kari fresh dari periuk terus masuk ke perut. ok, stop talking bout megi. aku pun terus ke pantry senseorang. jenguk kejap dari pintu, ada orang, hoh. aku kalau ada orang segan sikit. tak nampak muka, sebab kena cover dengan newspaper. tapi aku instict nie macam Tn Khairuddin, ketua cawangan lucuthak aka FOP. aku pun beranikan diri sikit, nak buat air je kan. kalau rasa segan segan nak duduk semeja, aku bawa lari je la air tu nanti. sampai kat pantry, eh, ada lagi sorg. yang nie aku tak tau nama tapi pegawai FOP juga. jarang nampak Tn nie, ada pun mesti tengah makan pagi aka lunch. kalau duduk lepak lepak kat pantry, memang tak la. kat sini, pegawai jarang makan masa lunch hour. dorang makan nasi pagi pagi lagi. makan sekali sehari katanya. kalau lapar petang, baru turun lagi beli makanan. tak pun masak megi. ktorg ada microwave, ada megi stok macam setahun. ok, setahun tu tipu. ktorg nie je yang conquer pantry masa lunch hour.

aku pun ambik mug, nescafe. 'mana kawan yang lain?', Tn Khairuddin tanya. 'ada kat dalam lagi', aku, sambil senyum sambil pointing finger ke arah bilik mesyuarat. pagi pagi kalau senyum, mood jadi elok. kan?. 
 *remove*

ok, berbalik pada cerita asal. pegawai yang ada dah pergi melawat, kat hospital. tadi Tn Wan Zul masuk, ktorg tanya dia. dia kata, bukan masuk ICU, masuk emergency je. luka kat tangan, dalam, sampai tulang. kat perut maybe ada kena sikit. hopefully tak teruk, kesian kalau dengar mangsa kena rompak nie cedera ke apa. ish ish. doakan dia k. baru semalam sembang dengan dia, dia kata kerja dia banyak lagi tak siap, bla bla bla. orang iban ni, tapi baru semalam sembang dengan dia in iban. before nie kalau dia tanya pun mesti in malay. aku kalau orang tak mula dulu cakap iban, aku memang tak cakap. lalalala~

notabersepah:
.. so korang, keluar umah hati2 sikit k. risau pula aku..


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

7 comments:

little izni said...

huishh..siannye..~ ermm..moge2 die cpat smbuh la yea..huhu

►içéq◄ said...

izni:
tu la.. tp rasa2 bkn sbb rompak, sbb lain nie.. huuu~

Dyanadirah said...

macam2 skrgkan..so hati2 la..dgr cte kat klang pun ada bunuh2..

Noor Fatin said...

tu yg takot tu. nak pegi mana2 sorang2 pn xberani dah..wuu semoga dia cepat smbuh

►içéq◄ said...

dyana:
tu la.. bahaya.. hati2 masa keluar..

fatin:
yerp, semoga dia cepat sembuh.. tapi tp bos cite, dia ok. blh gelak2 lg.. hehe~

Balqis Riza said...

creepy gile....huhu..

u know, zaman skg ni, the more stuffs u show off, the more dangerous things will happen to u..kesimpulan, hidup simple2..haha

tp kdg2 perompak2 ni bongok gak..tgk ibu mengandung pon nk ragut..dasarrrr

►içéq◄ said...

bal:
tau xpe.. it's better being humble.. ada harta, buat2 la xda..
tu bangang namanya, xda hati perut. aishh~

Related Posts with Thumbnails