Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Saturday, April 30, 2011

masa untuk emo: izinkan aku



izinkan saya menjadi seseorang yang beremosi malam ini.

***
1229am. april 30 2011.

hati dah semakin tenang. tiba tiba malam nie, semua jadi macam tak betul. missing someone? maybe. hating some? also maybe.

'jangan dikenang cinta lalu. jadikan kisahku pengajaranmu'

someone tweet this for me. ya. kalau dibandingkan kisah aku dengan dia memang kisah aku tak seberapa. kisah dia, kalau aku dengar, kalau dia cerita dekat aku, memang aku sendiri rasa sebak. serious. kisah dia sangat tragik. seperti cerita novel. & aku hampir menitiskan air mata sebaik saja dia habis meluahkan segala kesedihan. kisah aku pula, kecil je. umpama bertepuk sebelah tangan. dulunya berbunyi, tapi sekarang dah sepi. tapi aku tak boleh nak elak rasa sedih. perempuan memang dianugerahkan hati yang lembut, hati yang mudah tersentuh. semua perempuan macam tu. sekeras mana seseorang perempuan, hati dia tetap sama macam perempuan yang lain. jadi, bila nama dia timbul, apa sahaja pasal dia yang muncul, hati aku tersentak. 'kenapa aku rasa macam nak tersedak bila nampak mereka?'. ingat dialog nie dalam cerita My Girl? dia cakap sambil dia tepuk dada. sakit rasa dia. itu yang aku rasa bila aku dapat tahu anything pasal dia.

kalau diikutkan, memang penat. penat hidup macam ni. penat asyik asyik rasa sedih. penat hari hari cakap kat diri sendiri 'dont be stupid'. penat meminta, 'sy nak hilang ingatan'. aku tak pernah minta nak ingat. jauh dari nak. kalau aku boleh tak ingat, aku tak kan ingat. tak nak!

in twitter:
cane ea rsnya kalau kena langgar ngn kete. xpun kena gesel tepi sampai terpelanting ke rumput. korg leh imagine x apa aku ckp nie.

pastu, aku kena marah. ye, tak patut minta benda yang bukan bukan. tapi aku teringin nak tahu apa perasaannya hilang ingatan. lagi lagi sekarang ni, aku tak suka benda yang aku selalu ingat.

bodoh? memang. manusia lemah macam aku memang bodoh. tapi sekurang kurangnya, aku masih mampu berfikir rasional. masih mampu teruskan hidup. cuma adakalanya aku emosi. & kau boleh ketawa sepuasnya melihat aku camni. tak apa. sekali 'ha' kau keluar dari setiap 'hahaha' kau tu, aku akan doakan. setiap sinis yang timbul dari senyum kau, aku akan doakan juga. Tuhan mendengar doa orang yang teraniaya. kau tahu tu kan?

'If you love another after her, then go for another'
if you really love her, you wont fall for me. because once you fall for another girl, your love for her is actually not the true as you thought.

'bukan aku tak sudi bersama. cuma diri tak sanggup terluka. dulu terlalu percaya. tak sangka aku mangsa. fobia cinta.'
tahu lagu nie? sedap kan. aku pun tak sangka aku akan jadi mangsa. tak pernah sangka.

*sempat buat puisi kat page zinesatumalam. kalau ada masa, aku post masuk blog. kalau ada masa. :)

notabersepah:
...............................


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails