Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Thursday, April 28, 2011

aku pun ada twitter


yela, yela. tak private twitter dah. g la follow nak sangat kan. tak faham bila tiba tiba ada unknown people send follow request, bajet aku nie artis? kalau ye pun nak biasakan diri dengan twitter, nak minta ajar guna twitter ni macam mana, tak payah la kot nak follow unknown. TAK PAYAH! lagi lagi aku nie bukan pengtweet tegar. kalau kau nak sangat follow orang yang kau tak kenal, pergi la follow orang yang tak privatekan twitter. aku nie private twitter sebab dalam tu personal. & tak ada benda penting pun dalam tu. tak ada gosip pasal artis. tak ada info pasal gemba bumi. yang ada, cerita pasal makanan, pasal kelas, pasal exam, pasal malam nie nak makan kat mana, pasal sakat shida dengan din, pasal aku marah marah dia, pasal aku sedih. 

*terdiam*

apa kebenda la aku merepek ni.

TWITTER
pernah dengar kan? seperti facebook, twitter is one of the famous internet medium. kebanyakan internet-addicted ada twitter. ada yang berpendapat, twitter can be a short blog. sebab, anything yang berlaku dalam tempoh kita di depan lappy on9, kita akan tweet. dulu aku buat twitter, sebab aku nak express apa aku rasa. aku nak elak buat status bukan bukan. aku tak nak update status fb setiap 5 minit & kemudian buat orang meluat. apa la asyik asyik update status. nak pergi berak pun nak bagitau kat status. see. benda camni la yang nak dielakkan. kalau kat twitter, you'll free to write anything. tambah tambah pula, kalau follower kurang. kalau nak buat luahan perasaan pun, takat tu je yang tahu. tak macam fb, friend dengan 500 orang, 500 orang tu la tau kau sakit perut nak pergi membuang. kalau dalam twitter, 10 followers, 10 tu je yang tahu kau tengah menangis. banyak beza kan. setakat ni aku pernah approve 3 unknown. tapi yang sorang tu unfollow balik dah. maybe dia tengok aku tweet benda bodoh. benda tak ada manfaat, so dia unfollow. lagipun aku tak follow dia. buat apa nak follow, bukan ada fungsi pun. not my friend either. in fact he never say hi in the twitter itself. & i don't really have intention to befriend with people i don't know from where.

setakat ini, dalam exam week, fungsi twitter adalah buku nota. kalau dah penat nak tulis shortnote, type kat twitter. contoh:
ini masa nak exam DNA aritu.

ini kawan yang printscreen. masa nie, baru bangun tidur, baru habis mandi, baru pakai cantek2. & terus menghadap nota. rajin kan saya sekarang. pffft! anda percaya?

lately nie asyik sakit kepala. so selalu juga la tweet kata 'sakit kepala!'. classmate kata, maybe sebab caffeine withdrawal symptom. sebab sejak selalu pergi library ni, dah jarang minum nescafe sekerap dulu. tapi serious la, memang tak best je rasa, tengok notes sekejap dah sakit kepala. thats why aku kalau pergi library yang katanya nak study, aku tetap bawa lappy. tetap on9. tetap on fb. tetap buka twitter. aku perlu alihkan sekejap pandangan aku dari notes. sama ada, aku akan hilang fokus, bosan atau sakit kepala terlalu melihat ke bawah (nota atas meja)


pernah terfikir nak publickan twitter. sebab bila private & kita mention someone yang tak follow kita, dia tak boleh baca apa yang kita tweet. tapi masalahnya kalau public, segala macam privacy dalam tu dah tak jadi privacy. so, how? tak payah public. senang cerita. 


notabersepah:
.. last paper! last strike!



♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

2 comments:

insta: lea_na_nur_ said...

sme la kite lin..lg ske dgn twitter..huhuhu~

►içéq◄ said...

nana:
kan.. lebih privacy.. ;)

Related Posts with Thumbnails