Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Friday, April 20, 2012

Thesis: Kekeliruan atau memang tak tahu.


Aku ada satu habit yang ternyatanya kurang sihat.

Minum coffee di kala stress. Rekod tertinggi 4 gelas sehari.

Oh, itu zaman gila Nescafe 3 in 1.

Yes, I know over-dose in caffeine is definitely not a healthly way of living. Come on, I'm a health science student. Tipu la kalau aku tak tahu atau tak sedar keburukan caffeine.

Tapi, apa masalahnya? Tahu tapi masih di ambil mudah.

Begini la manusia. Oh, mungkin lagi betul kalau kata, begini la aku.

Sama seperti kau tahu, kalau kau parking kereta di bahu jalan yang ada garisan kuning, nanti DBKL akan saman kau. Tapi kau tetap parking di situ. Alasan: no parking available bro..

Padahnya duduk di kolej yang letaknya di tepi jalan. Macam kami.

Selak buku SPSS yang dibuku-cetak hampir 2 tahun lepas.

Aku buka helai demi helai. Kemudian aku alih ke laptop di atas meja. Aku buka perisian SPSS Statistic 17.0. Terpampang di kaca screen "You have no lisence blablabla". Shot! Aku install aritu, aku tekan butang exit di kala dia suruh aku lisence-kan. Sebab aku tak faham, dia suruh aku buat macam mana nak set lisence.

Aku ingat tak penting.

Aku tutup perisian yang tiada penyelesaian. Mungkin nanti boleh tanya mereka yang lain.

Aku belek lagi buku SPSS yang aku buka tadi. Satu pun aku tak faham. Sesungguhnya, apa yang aku belajar 2 tahun lepas ternyata sudah luput dari kepala.

Data aku ada dua, sebelum dan selepas makan. Kemudian aku blur. Mahu buat apa?

Aku belek carta besar aturan ujian ujian statistik. Data aku berbentuk nombor, boleh di-cartakan sebagai palang. Jadi, data aku adalah ordinal bukan?

Adakah data aku dikira lebih dari 1 kumpulan atau ia sememangnya dua sahaja?

Wait. My datas are mixed in negative and positive value. Adakah aku perlu buang negative dan ambil nilai number sahaja?

Gosh. Pertolongan amat diperlukan.

Aku hirup lagi sesisip air kopi. Sedap. Dan aku tak makan apa apa lagi arini. Burger bakar maybe in a short later?

Nenonenonenoneno~~


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

2 comments:

insta: lea_na_nur_ said...

wahai budak tecik...mkn jage oke.nescafe kalo berlebihan boleh buat ko demam...siyesly

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

rekod tertinggi dekat 7cwn, nescafe bancuh sendri..bkn 3in1..so lg pekat..

spss tu klau uninstall then install blek xbole ke??

Related Posts with Thumbnails