Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Wednesday, August 31, 2011

rahsia nama; aku punya!


arini, kita selongkar rahsia di setiap huruf dalam nama kita. so mine is 

S-A-D-E-L-I-N-E  V-A-T-E-R-I-A

S = anda sangat broad-minded.
 - broad? sama ke macam open minded? ha ha. ok that's accepted. in most of things.

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
 - ouch! so damn true lah! muka siap kerut2 kot kalau sibuk berfikir atau 'ter'-ingat. kadan kadang tu sampai bergenang air mata. 

D = anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.
 - dari dulu. tapi sejak kenal some people, i try to put some trust. and i did. but something happened. again, i have problem in trusting people, especially boys. all because of you sweetheart. i wont trust anybody easily AGAIN.

E = anda sentiasa seorang yang exited.
 - yeke? ha ha. tak tahu pula. ok ok, in some circumstaces, i am. tapi ada masa, excited tu jadi........... dull. or dull turn into exciting. like meeting you. mula mula 'tak nak la jumpa, nanti jadi sedih'. tapi bila dah jumpa, rasa cam tak nak apart. dalam kereta lagi otw balik dah rasa rindu. hate you! sebab lepas tu mesti jadi sedih and nangis.

L = anda sangat percaya dengan cinta dan mudah tengelam ke dalamnya.
 - hell yeay! for the 1st time, i think i'm soooo in love. but he broke it into pieces. so after this, i'll make sure i wont fall easily. rasa macam hati kena makan dengan anai anai jek bila orang tinggalkan kita dengan alasan 'parent saya tak nak menantu jauh', 'saya sayang ex saya lagi', 'awak terlalu layak untuk saya' and blablabla.

I = anda mudah senyum dan boleh buat orang lain tersenyum.
 - hurmmmm. aku sekarang tengah belajar jadi sombong. you know, sombong penting untuk kita jaga diri kita, lagi lagi perempuan. tapi kadang kadang senyum tu uncontrolable. tiba tiba boleh tersenyum dengan stranger. and i remember during school time. Azizah (i called her jij), tengah demam. so kinda moody and tak nak senyum. orang usik pun muka serius lagi. aku pula tengah almost to demam juga time tu. orang yang sama usik aku, depan jij lak tu. aku dulu susah nak bad mood, so aku gelak tersengih sengih la depan jij. guess what?! jij tergelak kecil and she smiled! so, aku rasa 'I' nie betul la. he he

N = anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.
 - hell true! ha ha ha ha ha. sekarang ni, hala tuju aku adalah put myself into a career and be a workaholic woman. sangat berharap kalau lepas habis study, aku dapat tempat di enforcement agency. then kerja weekdays, sampai malam, OT di hujung minggu. well, nak lupakan masa silam, ini kot yang terbaik. tapi berdasarkan sikap aku yang sekarang, aku memang suka 'berehat'. bersantai depan laptop, on9, update blog kalau ada idea, kemas bilik/rumah, tengok tv tu memang tak la, dengar radio/music. maybe bila dah kerja nanti, aku tak ada masa santai macam tu. pape pun, doakan apa yang aku nak tu jadi kenyataan ok! thanx! love you!

E = anda sentiasa seorang yang exited.
 - olla! double up the meaning~!

V = fizikal anda baik sekali.
  - yezzaaaaaaa.. baik keee??????. ha ha ha. kurus keding je ni. tulang je lebih. ramai suruh aku makan banyak, biar gemok sikit. korang ingat aku tak teringin ke ada pipi gebu, ada lemak sikit kat tulang tulang aku nie so that bila tidur atas lantai keras, badan aku tak sakit sakit?? AKU INGIN SANGAT LAAAAA!! aku rasa yang nie kurang betul. aku tak kuat stamina. jogging satu round kat tasek ukm, aku dah penat sampai rasa nak muntah, sampai rasa nak pitam and tak larat nak balik kolej. kak syima siap jemput pakai skuter dia lagi bawa balik kolej. phewwww~ tapi aku boleh panjat broga hills tanpa masalah. siap lari lari masa nak naik and turun bawah. ooooha!

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
 - again. double up the meaning! ini pendiam melampau dah.

T = anda ada sikap canggih, amat canggih.
 - gapo canggih canggih ni? kalau dari segi teknologi, hurmm..... tak koooottttt. hp pun gaya cam baik masuk sungai je ni. pakai bila perlu and penting je. tapi sikap canggih? dop pehe aih. takpo la, ignore that. next!

E = anda sentiasa seorang yang exited.
 - ok, triple up the meaning. excited sampai melompat lompat nih.

R = anda seorang yang gemar bersosial.
 - woooooha! bersosial? clubbing? dating? maybe gemar bersosial yang dimaksudkan adalah 'get know unknown people on9 and meet them'. i do that! wa ha ha ha. aku kenal ramai orang secara on9. kenal bukan setakat kenal dalam fs/fb etc je, siap jumpa bagai. berbual macam dah 10 tahun kenal. hang out, watch movie together. had picnic and potluck. weeeee. they brighten my life for real! even my own bestfriend pun aku kenal secara on9. orang orang kepercayaan pun aku kenal on9 juga. he he


I = anda mudah senyum dan boleh buat orang lain tersenyum.
 - kalau anda bersedih, smile! cheer up! for me :)

A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
 - ..........................

***

kalau nak buat sendiri pun boleh juga. *smile* take a poke here for more. ;)




A = anda boleh jadi terlalu pendiam bila sesuatu ada dlm fikiran anda.
B = anda selalu berwaspada bila bertemu kenalan baru.
C = anda ada kelebihan, jangan malu mempamerkannya.
D = anda ada masalah dalam mempercayai orang lain.
E = anda sentiasa seorang yang exited.
F = semua orang menyayangi.
G = anda ada cara sendiri untuk menilai manusia.
H = anda bukan seorang judgmental, tiada otak keadilan.
I = anda mudah senyum dan boleh buat orang lain tersenyum.
J = anda seorang yang cemburu.
K = anda suka mencuba perkara-perkara baru.
L = anda sangat percaya denga cinta dan mudah tengelam ke dalamnya.
M = kejayaan mudah datang kepada anda.
N = anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan.
O = anda seorang yang berfikiran terbuka.
P = anda seorang yang mudah berkawan dan mudah memahami.
Q = anda seorang hipokrit, pentingkan diri.
R = anda seorang yang gemar bersosial.
S = anda sangat broad-minded.
T = anda ada sikap canggih, amat canggih.
U = anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa standing dengan orang lain.
V = fizikal anda baik sekali.
W = anda suka menyendiri.
X = anda tak akan benarkan org bagitahu anda apa yg patut anda buat.
Y = anda selalu penyebab pada banyak masalah.
Z = anda selalu bergaduh dengan seseorang.



selamat mencuba!


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails