Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Sunday, August 21, 2011

untuk sahabat yang dah lama aku tak dengar khabar berita


bukan aku tak sayangkan persahabatan, cuma dah bertawar hati untuk berkawan
bila aku sapa dan bertanya khabar, kau dingin, tunjuk muka bodoh
bila aku tak ajak jumpa, kau tanya tak nak kawan dengan kau lagi ke
tapi kau tak tanya aku, kau tanya orang lain
jelas kau dah tunjukkan kebodohan kau di situ
kau rasa kau sayangkan persahabatan
tapi sebenarnya kau hanya berpura pura
kalau kau sayang dan kau rindu
kau akan cari kita, kau tunjukkan keikhlasan
tapi kau tak pernah buat itu semua
kau tunggu kita sapa, kau tunggu kita tanya kau
kau ingat kita ni tunggul?
aku cuba layan kau macam dulu, cuba kembalikan kemanisan berkawan
tapi kau buat aku macam aku terhegeh hegeh
sampai aku rasa aku dah malas nak cari kau
orang kata kalau betul kita sayang suatu persahabatan
kita akan cepat cari dia bila dia marah kat kita
itu pun kau tak pernah buat, ada pun dulu dulu je
jadinya aku dah tawar hati
kau langsung tak tunjuk keinginan kau nak berkawan
kalau suatu hari nanti aku cari kau balik
anggap je Tuhan dah bukakan hati aku
anggap Tuhan tak nak aku buat jahat kat orang
lagi lagi dengan kawan baik sendiri
sebab tu aku suruh kau cermin dulu perangai kau
sebelum kau nak terasa
kau rasa kau layak ke nak terasa?
kau fikir la, kalau kau betul anggap kita bestfriends
kau patut tahu apa kau patut buat
bukannya hanya mengecapi kebahagian seorang diri
apa guna sahabat baik kalau tak dikongsi bersama
tak nak kongsi dengan aku atas sebab tertentu, tak apa
mungkin kau dah tawar hati nak kawan dengan aku
sebab aku dah layan kau buruk
aku selalu maki kau, aku kutuk kau depan orang lain
aku selalu marah marah kau atas benda kecil
tapi mereka tak layak dilayan begitu oleh kau
mereka kawan suka duka
melainkan kau sebenarnya tak pernah anggap mereka begitu
mungkin kau tak tahu, aku kecewa dengan kau
sangat kecewa.


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails