Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Tuesday, August 16, 2011

2 days full of love


JUMAAT, 12 OGOS 2011

Nice weather. Tapi agak kemendungan. Usually panas terik kalau dah almost noon nie. So, bangun dari tidur yang tak ada lah awal sangat terus sambung packed barang. And still thinking bout working back at Bucherri. A friend whose working there had invited me to stay with her. Kat rumah dia ada suami dia, 2 abang dia, and her mom. Ada ramai lelaki nie yang buat aku was was nak duduk sekali. Serious la guys, dilemma nak mampus. Nak kerja, tapi bila tempat tinggal serba tak kena, jadi tak ada mood pula. So, I called my mom. Asked her opinion. Bila dia dengar rumah tu ada banyak lelaki, terus dia kata tak payah la kerja, tak payah duduk situ. YES! Ini menguatkan niat aku untuk tak nak kerja. My mom said, ‘dua minggu je lagi kan nak naik sem, tak payah la. Duduk rumah je’. Lalalalala. Then we had another normal conversation.

Mom: dah makai? (dah makan?)
Aku: bedau. Nadai nyumai (belum. Tak ada orang masak)
Mom: aie, enti nadai urang nyumai, dik la nyumai (aih, kalau tak ada orang masak, kau la masak.)
Aku: hurmm, ngai ku. Nadai utai kak disumai. Bisi manuk tapi aku enda nemu netak manuk. (hurmm. Taknak la. Tak ada yang boleh dimasak. Ada ayam tapi aku tak reti potong ayam)
*lagi satu, aku memang tak reti nak masak kat rumah orang lain. Janggal.*
Mom: nama hal gak kenya?(kenapa lak camtu?)
Aku: hehehe. Mummy, ila aku kak ngiga laki t nemu netak manuk. Ila ia jak netak, aku tinggal nyumai jak la. Haha~ (mummy, nanti aku nak cari lelaki yang pandai potong ayam. Nanti dia yang potong, aku tinggal masakkan ja. Haha~)
Mom: hahaha. Bekeni enti kena ka laki t enda nemu deh? Alu enda nyumai la dik ila? (hahaha, macam mana kalau kena kat lelaki yang tak pandai? Tak masak la kau nanti?)
Aku: aiee, enda ngawa. Asuh kedai jak la netak ia. Haha (aih takpa, suruh kedai ja yang potong, haha)
Mom: haha.. (blablabla)

Short conversation between me and my mom. Then I had to hang on because I have to repacked my stuffs. Bawa yang perlu je. Masa nie tengah text dengan Fatin. So I told her ‘mak kata xyah la keje! Haha’.  Supposedly nak gerak pukul 1230 sebab nak singgah Tunas Mart beli barang sikit sebab semalam text Niya kata gerak pukul 1. But then, my sis in law suruh tunggu abang balik tengahari dulu baru gerak. Before tu pula, she told me to postpone, drive to KL tomorrow cause tonight they’re having a BBQ. Dalam hati ‘alaaaa’. Tapi sebab dah janji dengan besties, takkan nak tunda lagi. My brother went home around 1, so I moved on 130. Singgah Tunas Mart and Shell isi minyak. Then, baru meneruskan perjalanan ke Bentong, ambil Niya dulu.

2hours later,

Sakitnya pinggang. Baru 2jam. All of sudden I heard some familiar tearing sound from the engine. Ok, I’m worried. Is something wrong with my engine? Then I thought ‘ke batu senanya?’. Papepun, stop at R&R first, had a check. So, jumpa R&R Maran. Buka hut, there I saw one of BGP’s belting dah koyak. NOT AGAIN!!! So, I called my brother asking what I should do. Then he said ‘kalau tak confident nak drive, patah balik la’. And yup, memang aku tak confident. Still have another 1 hour reaching Bentong and another 2hours to KL. I didn’t think I can make it. I drove back to Gambang. Called Niya sebab takut dia dah sampai pekan dulu. Then text Nabila. On the way back, thinking of should I cancel going to KL tapi Nabila was already on her way to KL.

Sampai kat kawasan perumahan abang, sretttt! Tudia aihhh. Koyak lagi belting tu. So, let say, going back to home is definitely the best decision. Then I had another check. Hurm, I think another 50km driving, this belting will totally putus!

Sampai rumah tolong my sis in law kemas rumah. Malam had BBQ. Do you think what am I thinking? MY sweet BGP seems to know that I am jealous bout my brother is having BBQ at home, so she tear apart her belting so that I’ll be back to home and had BBQ together. Or, we’re actually had the same feels. Hati tuan dia koyak, dia pun ikut koyak. Yay, kami adalah merpati dua sejoli.

Next morning, I took a bus to KL. 830, so most probably I’ll be arrived at KL around 1230. Pernah aku bagitau aku takut naik bus express? Too many accidents involving buses and that were scary.

1200.

Arriving! Awal juga nie. So, I texted Nana. ‘Jumpa kat Dunkin Donut’, her reply. Aih, bulan puasa duduk kat kedai makan ke? Ha ha. I was actually out of mood. Pernah tak aku bagitau, when you call on my hp and I’m expecting you to be serious but you’re not. Cakap main main sedangkan aku dah cakap serious, that is annoying for me. SANGAT ANNOYING!

Sampai kat KL Sentral. Met them, hugging. Rindunya! Duduk sekejap depan KFC, saw these some kerusi urut and Nabila wanna had some. Nana pun ikut sama, then me pun. Sedappppnyaaaaa rasa~

Next! 
Went to Batu Caves. Nabila nak ambil barang, after that went to Giant Batu Caves jumpa Ain kejap. Nana and Nabila bought 2 cakes and Ain wrote something on top. Later we headed to Taman Jaya station cause Nana left her car over there. Direct from Taman Jaya, we drove to Shah Alam, had a berbuka puasa at Gravy Baby. Ouh, for those who didn’t know, Gravy Baby is moving to Shah Alam from Seri Kembangan. Dulu pernah sekali je pergi yang kat Seri Kembangan. Nabila la nie yang suka tul g sana. Contact Zaffran and Muz. Tapi Muz pula kerja, and he was upset ‘kenapa buat arini?!’ Sorry baby, aku tak tahu pun kau tengah kerja. Sampai kat Shah Alam around 6 something, I don’t really remember. Pusing punya pusing, jenuh nak cari. Rupa rupanya salah bangunan. Gravy Baby tu kat Laman Seri la! Adoii, mana la nak jumpa. So, sampai terus book seat and order. Takut kalau order lambat, dapat lambat maka berbuka pun lambat. Aku nie tak puasa pun jadi berpuasa. Dari pagi, gerak from Kuantan tak makan apa apa lagi. Minum pun tak!

7 something baru semua orang sampai. 2 orang kawan Niya and Zaffran. Arini Zaffran awal! Ha ha. Selalunya dia la yang paling lambat kalau hanging out together. Alas an dia, ‘ada semut melintas jalan la’. Rindu dengan dia. Can you imagine, tahun nie baru 2kali je ktorg jumpa. Then recalling, dengan Ieta rasanya tahun nie kita tak jumpa langsung kan Ieta???!! >,< tahun nie is definitely the busiest year perhaps.

About 730 berbuka, I ordered 2 drinks, so did Niya. RAKUS! Ha ha. Gila haus weis. Then order nasi pataya. Aku makan macam biasa, tak habis! Nasi je boleh habis, telur dia banyakkkkkkkkkk sangat! Nana kata dia nak tolong makan, tapi last last chicken chop dia lak tak habis. Nabila yang tolong habiskan. Dah siap makan, borak borak. Kawan Niya sangat cantik. Model rupanya masa kat LUCT dulu. He he. We talked lots of things. Sempat gak tanya Zaff pasal loan bank. Well, banker katakan. Then busy discussing where to spend the rest of the night. At first, they want to go to i-City. Hati aku rasa cam berat nak jalan, tapi aku diam je. Sakit kepala dari dalam bus tadi tak hilang lagi. *muka sedih* then, I don’t know whose mentioning Tutti Frutti, so I said ‘jom la Tutti Frutti!!’. And at last, here we go! Hik hik. Dah lama tak makan ice cream yogurt or in easy words, dah lama tak makan ice cream. Izni la nie yang makes me like to eat this thing. *tongue* Sambung lagi borak borak kat sini. Gosh, I think it was months I did not spending my night like this. Lepak, borak kosong, makan sepuasnya. These past 3months were full of packed days and nights. I’m glad they’re over even I do missing some things, some persons at the office. Ha ha. Ok, forget about that.

Habis makan ice cream. Balik! Before balik, perkara biasa yang kita akan buat is AMBIL GAMBAR! Tak ada orang nak tolong ambilkan gambar, kita ambil sendiri la. Nabila sebagai tukang setting auto-mode camera. Ktorg dikerah berposing ikut arahan dia. Rasa macam banyak je ambil gambar, tapi bila tengok balik, sikit je senanya.

Sampai rumah Nana, perhaps almost eleven kot. Jumpa family Nana kejap, then mandi and tidur! Tapi before tu tengok Sekali Lagi sekejap. Tu pun tak habis, mengantok dah.

Keesokkan paginya.
Nana kejut pukul 5 lebih. Tanya nak ikut sahur tak. Aku tak larat. WuuuuWuuuu. So, sambung tidur balik. Bangun tidur, tapi still golek golek atas katil. Betul betul bangkit just bila Nana bawa anak buah dia yang 4months masuk bilik. BABY!!! Gila comel. Tp dia cam lemau je, nak tidur balik dah dia. So, aku dukung and dukund and dukung. Try dodoi dia kot kot dia nak tidur. But I’m so not a good mama yet. Mata dia kuyu dah tapi tak tidur tidur pun. Last last Nana ambil dia balik and aku terus mandi. Siap siap, keluar g GM Klang. tapi masa nie sempat lagi ambil gambar pakai webcam Nana. SAKAN! ha ha

Shopping kejap kat GM. I bought a handbag! Murah ok. 1 bag RM20, beli 2 RM30. So kongsi dengan Nana beli 2 bags. Then, beli kerepek. Lama dah tak makan kerepek. Dulu kalau pergi pasar malam kat Seksyen 1 Bangi, mesti nak beli kerepek. So beli la yang satu besar packaging untuk orang kat Kuantan sekali. Pusing 1 GM, besar gila. Jumpa patung Plant vs Zombie. Tapi mahal sangat. Baru ingat nak beli sepasang, letak belakang BGP. Kan dah ada pair Angry Bird. Nak buat team jahat vs team baik. Hi hi.

Then, Nana hantar ke KTM Shah Alam. Ambil tren ke KL Sentral, then Monorel ke Titiwangsa. Nak ambil bus kat Pekeliling. Sampai kat Pekeliling almost 4. Jumpa kawan kejap kat Pekeliling. Cari tiket, bajet nak balik seawal yang boleh. Sekali bila pergi kaunter, tiket pukul 430 dah HABIS! WUAAAAA!! Yang ada paling awal is 530. Tiket Niya pula pukul 5. Pity me laaa. Nasib baik ada kawan teman after Niya naik bus. Kalau tak, I’m gonna be another lonely ranger again.

Dalam bus. Tidur dan tidur. Terbangun bila bus berhenti kat R&R tak tahu kat mana. Driver bus kata ‘turun berbuka! Naik balik bus 740 ye!’. Memandangkan aku dah siap beli air. And ada sikit makanan dalam bag, so aku tak turun. Takut karang kena tinggal bus, tak pun takut salah naik bus. I’m dead if that happen! Arini macam semalam, aku puasa lagi. Tak berani nak makan depan orang. So, aku pun tunggu la waktu berbuka baru aku makan. Pukul 8 baru bus gerak sebab ada yang lambat naik. My brother kept asking where I was. Aku pula, kat mana bus sekarang pun aku tak tahu so aku main agak je la.

Sampai rumah, almost 10. So, perkara pertama yang kita akan buat bila kita dah sampai rumah selepas satu perjalanan yang agak jauh adalah text some people telling ‘sampai rumah dah!’

notabersepah:
.. enjoy selagi mampu enjoy..


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

2 comments:

insta: lea_na_nur_ said...

ak dh agk mse ak nmpk ko kt dpn kfc tuh kn..mke ko smcm..tp ak xnk ckp..

*knp la ak sentiasa ada deria ke6 bila org tuh cm something.lg2 my bestie!*

►içéq◄ said...

nana:
la yeke? haha.. ko mmg.. aritu masa BGP lepas kena gesel pn ko cakap camtu gak..

Related Posts with Thumbnails