Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Tuesday, November 16, 2010

duajamlimabelasminit

hello people~~

semalam aku on9 di KL, arini aku on9 di miri, sarawak..yerp babe, im home! badan sangat sakit sekarang, gara2 angkat barang; 1luggage, 1beg lappy n 1handluggage berisi barang. puff! 

kali nie, aku balik miri instead to kuching. mummy xbagi balik kuching, katanya abg suh dia sambut christmas kat miri. ah! spend whole cuti kat miri pun miri la. aku nak ambik lesen cuti nie!! *gembira*

perjalanan bermula dari cheras, supossely malam tu terus ke aport tapi incik bff xbagi overnight kat aport sorang2..so, malam tu dok umah membe dulu kat cheras..next day, ambik 2nd tren to klia..incik bff tolong hantar sampai BTS, thnx babe tolong teman. aku memang sayang ko!

ambik tren dalam pukul 640am, sampai klia dalam 720am..sempat lagi. sampai sana terus check in, que pun dah panjang, risau juga kalau xsempat check in before 8..huh~ 735 sampai juga turn. check in then ke kfc. lapar! 

order nasi lemak ayam, target makan dalam 10 minit..dang! got the record!! berjaya habiskan nasi dalam 10minit, dan sila tolak timun dan hashbrown. xmakan tu semua..*giggle* tapi nasi memang licin. i should take the photo *geram!* habis makan n minum (kopi tak sedap), jam 8 gerak terus ke balai berlepas. ingat nak on9 kejap, and charge kejap mp3. bateri mp3 dah KO. tapi xsempat, xjumpa plug suis.

kat balai berlepas, agak risau kalau tersalah balai tapi memang betul nie. kalau x, mesti akak jaga pintu tu bgtau. kan? tengok semua orang dah masuk kapal tapi kt digital board masuk letak chennai, huarghh! aku xdengar announcement td, telinga kena sumbat ngan mp3..>.<
then, abg jaga pintu tanya 'miri?' then dia suh masuk. nasib baik!

after check in td, tanya pegawai kaunter, pukul brape arrival to miri, sebab big boss tanya dah semalam sampai pukul brape. pegawai tu kata 1045am sampai, so kiranya depart from kl pukul 830, it's gonna be 2jam 15minit..?????!!!!...gila r!! 2jam dalam kapal???? xpernah dibuat oleh seorang aku!!! 

jadi lepas masuk kapal, dan kira dah 5minit berlepas, aku pun tido. tido, tido dan tido. terjaga bila abg pramugara kejut untuk makan. kali nie dapat nasi lemak, breakfast set. flight pagi kan. tapi sambal nasi lemak dia xsedap! sambal udang. so aku just makan nasi n telor dia je. nasib baik tadi dah makan dulu, kalau x kebulur la aku. 

lepas makan, kenyang sikit terus baca buku 'jayzuan', nabila punya. dia suh aku baca, best katanya. setakat nie aku baru baca sampai chapter 2, boleh tahan. cara penulisan dia sempoi. lepas baca, aku tido lagi. tido sampai setengah jam lagi nak sampai. then aku tahan mata xnak tertido sampai landing. pukul 1030 pilot announcement kejap lagi nak land dah..oyeay!

tapi flight kali nie x smooth landing! boleh rasa melampung masa tayar jejak tanah..=_=!

keluar kapal, on hp. 2msg masuk. dari big boss and incik bff. abg kata dia kat bekenu lagi, myb lambat sampai, suh tunggu dulu kalau dah sampai. aku reply kata 'ok, just arrive now'. masa que kat kaunter imigresen, abg call katanya 'lagi 15min sampai'. lepas imigresen, ambik luggage terus tunggu kat luar aport. tunggu sekejap je la. 

before balik umah, singgah dulu kat umah nenek sedara mak. kiranya pangkat moyang aku la tu. then baru balik umah dia, tapi petang tu kena gerak balik ke umah nenek sedara mak sebab nak dinner ramai2. 

dalam pukul 10 baru balik, tu pun sebab bf gemok dah call banyak2 kali suh balik, takot sorang2 sebab umah blackot. balik umah, mandi then tertidur kat ruang tamu. plan nak pn9 kejap before tido, tapi abang ngah pakai pc, lappy pula bf gemok pinjam nak main quake. terjaga pun sebab ada orang call, as usual second calling baru angkat. cakap kejap, then check dia misscall sekali, ada 1 msg dari dia. memang xsedar langsung. lepas tu sambung tido balik kat bilik. nk 0n9 pun, abg dah off pc, malas dah nk on balik. esok2 ada. 

sangat penat and sakit badan!

nota bersepah:
..akan bercuti selama sebulan 4hari..*senyum lebar*

♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails