Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Friday, January 7, 2011

dupdap vs chill out baby!



bermula tarikh 20/11/10, perjuangan aku bermula. satu perjuangan yang aku kira 'ahhh, makan kacang je tu!'. tapi ternyata makan kacang aku memang ler makan kacang dalam hati. 14/12/10 merupakan titik gelap, dan aku balik ke rumah dengan jiwa kosong. my mum pun sedih. well, dia mengharap aku berjaya dan dia kata 'kan bagus kalau lulus sekarang, xde la susah2 nanti'. aku, hanya berdiam diri. sedih gila r!

bermula tarikh 23/12/10, aku mulakan lagi perjalanan aku. kali ini di tempat yang berbeza. Bangi. kalau dulu perjuangan aku di Miri, Sarawak. aku ambil masa 3jam in 2weeks, compare to last time, 3minggu dengan jam yang tak terkira. akhirnya AKU LULUS LA TEST JPJ NIE!!!!

konklusinya..dulu 1st test jpj aku, aku sangat chill out r! gila tenang aku. serious! tapi last2 aku fail, fail tau! FAIL! fail parking la, jalan raya aku lulus. aku langgar tiang 1st masa aku nak keluar. note that! NAK KELUAR! terkena side mirror and my cekgu said, 'sbb kau tak hold stering!' gila down aku, kalau aku tau ko nak jatuh tergolek wahai tiang, AKU LANGGAR SEMUA TIANG YANG ADA. biar puas hati aku. aku tak tau disebabkan aku still shock ngan incident masa test jalan, which aku 2 kali nyaris excident, nak langgar bontot kete org. pastu ada kete bangang tu agak2 la nak potong kete aku bawa yang dalamnya ada pegawai jpj, nk potong kat simpang masuk. ada otak ke tak? atau disebabkan aku over-confident. atau disebabkan tiba2 aku dapat aura dari my mum yang datang teman which tak pernah dibuat oleh my mum. even masa aku exam final masa tadika pun, my mum tak teman macam certain budak cengeng. dulu aku tak cengeng tau, sekarang je yang cengeng. 

then, masa 2nd test which is arini. gila nervous tahap nak nangis la, nak golek kat litar la. hantu tul! sepanjang masa dari pukul 8.30 mendaftar sampai la 11.15 turn aku, aku risau, risau, dan risau and i kept praying in my heart. tolong la lulus, tak sanggup dah nak repeat. i have my mum yang mengharap, a truly friend yang mengharap and a new car also mengharap *ahahaha*. tangan aku pun bergegar, seriously tak macam aku 1st test dulu. bila keluar je dari kereta tadi, aku rasa macam tak percaya la! betul ke nie aku lulus?? aku call kak syima and aku nangisok, aku agak over di situ macam orang lain susah nak lulus. korang tak paham apa aku rasa *sebak* disebabkan aku nak ambil test nie, aku dah susahkan orang, dengan duit takda semua. aku agak depress bila fikir pasal driving license. aku pun dah penat nak ulang alik dari ukm ke tempat belajar nie. even dekat je, just 15minutes by moto tapi aku tak sanggup dah la! sumpah, tak sanggup! tambah2 pula lately aku agak emotionally unstable. jadi aku memang risau. 

jadi apa aku nak bangkitkan di sini. kalau aku mengelabah, cuak semacam, things gonna be just FINE. TAPI! tapi kalau aku tenang, confident tak ingat dunia, itu adalah PETANDA BURUK! 

nota bersepah:
today is hari kedua aku xmenangis. :)
♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

4 comments:

Unknown said...

tahniah.. jgn lupa bawak sy g jejalan tau!! kih3

►içéq◄ said...

syira:
apa lak sy, lesen pn xde lg apatah lg kete..so awak la dulu kena bawak sy. cepat g curi kete tepi jalan :P

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

picanto sdah menanti.. =p

►içéq◄ said...

fadh:
haha..xjd r nk bli picanto..xcukup bajet..wuuuu~~

Related Posts with Thumbnails