Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Monday, July 5, 2010

..hanya kisah zaman sekolah..

ini kisah silam..hanya mahu mengimbau kisah yang pernah berlaku..jadi maaf,entry ini bukan untuk dibaca secara santai..ketidakmahuan membaca adalah amat difahami..
sekian~

-----------------------------------------------------------------

saturday:
aku mengadu kat kawan2 kepala aku sakit and aku rasa cam nak demam..then,aku tunjuk kat dorg ada something timbul kat leher. aku tanya apa tu?..macam chickenpox..then cik T nak tengok belakang aku..positive chickenpox..disebabkan waktu dulu aku nie jenis xberperasaan,so aku cool je..they asked me to call Miss R, and Miss R told me to go to the clinic..i called my sister,tell her i got chickenpox and need to go to clinic..then,cik D message my bf *skg dah ex,harap maklum*..incik bf called then blablabla...

sunday:
arini ada majlis doa selamat sempena SPM..supposely started on 3 but i arrived on 430..perasaan masa tu,takot..ye la..positive chicken pox,tkot melekat kat orang lain..after majlis,Miss R suruh pindah bilik..since the room i'm in,some of them didnt get chickenpox yet..jadi,aku pn berpindah ke bilik bawah..bilik yang semuanya dah berchickenpox except sorang..cik J..she said..alaa,kalau Tuhan nak bagi kena,kena la..at this moment,rasa respect sangat kat dia..and she's willing to take care of me without any fear..starting from this juga,i've mindsetted my mind..walau macam mana pun kita mengelak sesuatu,kalau Tuhan xnak kita kena,kita xkan kena and vice versa..

sepanjang 2mggu SPM:
masa ini,aku rasa darurat sgt..Tuhan je tau apa aku rasa..before exam math mod,i cried..terharu dengan cik C,walaupun just hal kecik macam bagi roti makanan rehat sebab aku kata xmakan lagi,tetap rasa terharu..then cekgu K pujuk and peluk..masa nie memang rasa fobia nak jumpa orang..even masa prep pn,xberani nak g claz..study pun kat cafe,cik F yang teman..mula2 dulu study dalam bilik,x igt siapa yang teman,i think cik F jugak..keluar blok just time exam je..masa makan pun darurat gak..ye la,people said xleh mkan ini la xleh makan itu la..dead!..then,satu malam cik S minta mak dia masakkan bubur..sedap sgt..terharu lagi sekali..pastu siap main suap2 gak..malam yang sama,cik J bawak bubur dari dewan makan..terharu juga sebab sibuk2 dorang ngah study,still ingat kat aku yang susah nk makan..walaupun time tu dah kenyang makan bubur cik S bagi,makan juga bubur cik J bawak..xsanggup nk buang,orang dah susah2 bawak..then,cik R kata kena sapu bedak sejuk,biar chickenpox tu kering..i said ok,so cik R pun tolong sapukan..masa nie baru sedar,aku agak manja..manja dengan orang yang treat aku baik..manja dengan orang yang rapat,wpun baru je rapat..satu pagi tu,pergi ofis..Miss R nak jumpa..told her,aku muntah pagi tu..then,dia bagi minum cereal..Tuhan memang xhenti2 menghantar insan2 yang baik untuk aku..then,Miss R bagi koko crunch..katanya untuk breakfast..dalam minggu yang sama,she asked me nak makan apa..pastu teringat,orang kata chickenpox elok minum air kelapa..petang esoknya,Miss terus bawak air kelapa..T_T..

♥ in my heart,these people are great..ktorg xpenah pun rapat sepanjang perjuangan ke arah SPM,termasuk la Miss..hanya kenal as kawan 1 batch and teacher-student relationship,bercakap pun jarang..tapi bila aku dalam musibah,dorang hulurkan tangan..sedangkan org yang aku rapat??..since these moments gak,aku takut nak rapat serapat2nya dengan kawan..sakit ditinggalkan kawan sama sakitnya ditinggalkan sang kekasih..tambah2 ditinggalkan terkontang kanting melawan sakit,menempuh hidup yang rasanya gelap..masa ini,aku dah start berhati2 berkawan..jangan terlalu berharap kalau mereka xseperti yang kita nak..and im glad,chickenpox and dilemma berkawan nie langsung x effect result SPM aku..apa yang berlaku nie,adalah pengalaman yang berharga..sampai bila2 aku akan ingat..

walaupun teman rapat menghilang,tp tetap ada yang menemani..so im not gonna say im the unluckiest person ever..*wink*
tapi yang sedih sangat,i got B3 je untuk subject Miss R..rasa sangat bersalah..this shouldnt be happened..because i didnt have high fever on that day..wuaaaaa~!!!

nota bersepah:
..dead!dead!dead!..
♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

6 comments:

insta: lea_na_nur_ said...

peh...line..sedey sey citer ko..

FyZa said...

kenangan 2 kdg2 sgt manis utk dkenang..kdg2 jgak jd pahit..pa pun kenangan 2 la yg mematangkan kita..;)

►içéq◄ said...
This comment has been removed by the author.
►içéq◄ said...

nana:
erkk..aku dah try untuk x sedihkn cite nie..huhu..nie pandangan aku secara positif,agak2 klo dari sudut negatif mau nangis ko nie kot..haha~

k.fyza:
btl2..xkira manis atau pahit kenangan tu,sumenya mengajar kita sesuatu dan mematangkn kita,kan..=)

mazfahmi said...

alamak, aku pening nk membaca la..spek aku hilang...:(

►içéq◄ said...

famy:
errr..mana ilang spek..cari2..pastu baca..

Related Posts with Thumbnails