Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Saturday, March 14, 2009

hidup skg~

a week had past..mata pon dh saket asik nangis..teringat nangis..bc pon nangis jwk
dari dlok smpe nktk asik jd benda yg sma jak..is this how god want to show me that i dont deserve good friends??..or am i dont have the right to be angry??..rsanya tk la 1st aku manas ngn cdak..n at last cdak rsa aku yg mk ptskn friendship ya..never tot dat gadoh can coz my eyes bengkak mcm pau..

right now im all alone..salma ad p smpai bla..ny dh ad izni n intan,xkn aku mk rampas bestfriend org..dat day g kamal sorg2, sket lg mk kna lantak ngn moto..nsb bait kaki smpat brek,mun x mk msk ospital..blt2 jak dr kamal,bdn sket2..bku berat nk mati..rsa cam mk dmam..blakang pon rsa sket..kn bez mun nktk rah umah..xpelu la mk kuar cne2,ddk jga umah jak..

aritk tek bgn lmbt..jga2 jak nangga jam dh kol 2 lbh..rsa cam jam ya bulak jak..tdo pn cam tdo mati..xsedar matahari dh turun ke ptg..after mandi dpt rsa blkang sket,n rsa cm ad sumthing kt pinggang..aihh,mcm2 jak sket kdk org tua pn ad..then bkak blog..asal bkak blog nangis p mun x bkak blog mk bkak ape gk..grup 89 pn aku dh xlyn,fb plak menkonfiuskn aku ngn homepage br..nsb rumate blt,mun x maloo jak nangis dpn org..huhu..

lately salu terbc page psal agama..psal kristian adlah agama sesat,kristian penyebab murtad etc..sedih bla bc even aku xdala alim ne..sbb mls mk klaie so aku mls mk rep..smpe nktk aku x rep page ya,kcik ati pn ad..1 thing yg aku kagum ngn org sekeliling aku nktk is they still treat me nice, very nice eventho lain agama..xtauk la blakang2,tp mun cdak talk sumthing bad psal kristian pn ya hak cdak..bg aku as long as cdak lyn aku bait,no big deal..

seriously, aku rsa aku dpt trima islam(mun debo bca mst ny ngamok tk..huhu),nktk pn org nk aku ska is a malay boy p bla aku bca dat page yg kata kristian is agama sesat..aku terpk,mun la aku convert one day klak(note:this is only an assumption k..) aku akn jd cam cdak ka..menghina agama lain..n memperlekehkan ajran agama lain..then salahkn agama lain bla sumthing bad happen to their religion such as murtad..org christian pn ad jwk yg msk islam,rsnya byk gk dr yg islam msk christian..im sure bla cdak kuarkn statement cdak x pk pn camne perasaan famly christian ya bla anak cdak msk islam..sumtimes bnda cmtk ssh kta mk avoid..mcm case yg aku bca kt dat page..anak tba2 msk kristian sdgkn idup dibesarkn penuh ngn ajaran agama..same case gak ngn kazen kwn aku..org kuat church, aktif church sejak kcik ag..p bla besa tup2 dgr dh msk islam..so ape slacknya..slh ajaran agama lain ka..(tba2 ngrepak psal agama ctk..)..all this thing makes me wondering,ptt ka aku convert if one day org yg aku rsa my mr right is a muslim??..i used to say to some frens..myb cdak pk aku main2..aku pdh cdak aku akn ikut solat mun (nma dirahsiakn) yg conduct...

n then,bla dtg jak valentine's day..mula la sebarkn risalah cmne hari ya wujud..then suma pn caya la blt2 dgn yakin..dr kcik smpe nktk dh x terkira brapa igek cita dh psal valentine's day tk..n each one is a diff story..mengatakan salah p bnda ya jwk yg disambut n dibuat..in dat same page pn salu ckp psal kapel ya haram..dh tau haram jgn amalkn,mun tau org lain amalkn tego la..p mun org ya xmk dgr,gine gk la..mcm apa yg aku pnah tangga rah tv dlok..mun xpat ditego ngn perlakuan..tego ngn kata2..p mun xpat jwk ditego ngn kata2..tego la dlm ati which mean doakn org ya sedar bnda ny polah ya slh..so mun org ya xmk dgr,still jwk mk kapel..doa la dlm ati anythng yg ptt..(sumtimes aku rsa aku tk cam free thinker jak..bnda yg agama lain amalkn aku ikut mun aku rsa btol..=S)..pa2pun..tlg la jgn kutuk agama lain wpn agama sndiri ya btol..
~at this moment, i can say that ill forever a christian..born as a christian and die as a christian..but the future is something that we hardly predict what will happen..think of it..~
♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails