Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Monday, October 10, 2011

melawat syira kali kedua.



arini, aku pergi putrajaya. plan asal adalah; menghadiri konvo Fatin. sebelum aku bercerita pasal konvo Fatin, aku nak cerita sesuatu.


tengah tunggu fatin sampai (aku dengan abil sampai awal, sempat jumpa nabila lagi), zaff send message;

zaf: Pg melawat shira pkol bpe?
aku: Masa melawat 12-2 n 4-8. Ko nk g arini ke?
zaf: Owh..aku kt seri kembangan, so xjauh la klu nk g melawat pun.

lepas balik dari konvo fatin, aku hantar abil balik kajang. then, call fadh ajak jumpa. sebab dah lama tak jumpa, zaf pula senyap je. singgah jumpa and makan kat MFC kat seksyen 9 bandar baru bangi. tiba tiba zaf message kata otw dah g putrajaya. alamak, aku kat bangi lagi. so aku pun ajak la zaf singgah bangi dulu baru g putrajaya.

lepak kat bangi sampai pukul 5 baru gerak ke putrajaya. aku, fadh and zaf. naik tiga kereta. hebat tak konvoi ktorg? setiap kereta ada sorg je dalam.

sampai hospital dalam pukul 6 kot. terus naik kat ICU, terjumpa Imah, akak Syira. then, Imah pun suruh la masuk jenguk Syira. masuk nie dengan tanggapan, keadaan Syira atleast macam semalam yang ktorg jenguk dia. Syira dalam bilik 3. so aku dengan Fadh jalan la terus ke bilik 3. sampai sampai, aku tergamam. stunt kejap depan bilik. Syira ke nie? serious aku tak cam. dengan muka kena tutup dengan mask, bila dah dekat dekat baru cam. badan dia menggigil yang teruk amat. aku tak sanggup dah tengok. tiba tiba dia terbatuk dan buka mata. bila dia nampak ktorg, dia usaha nak cakap. seolah olah dia tahu ktorg tertanya tanya apa yang kat kepala dia tu. suara dia lemah, antara dengar tak dengar. dia kata, tu oxygen. mungkin disebabkan oxygen support tu, dia susah nak cakap. so pesan la kat dia, tak payah la cakap cakap, tidur je. tapi bila Fadh dekat dekat dengan dia, dia bagitau lagi benda yang dia dok pakai tu oxygen. aku dah sebak. cepat cepat aku tarik Fadh keluar. aku takut aku menangis. semalam aku kuat, boleh senyum depan dia. tapi kali nie, susah nak cakap. aku tarik Fadh keluar juga, sebab aku tak nak dia terus bercakap. macam sakit je aku tengok. 

Imah kata petang nie baru result penyakit dia apa keluar. tapi tadi masa aku balik, still tak tahu lagi. doctor still tak tahu if she's having dengue or bacterial infection. doc kata, kalau tengok pada platlet ada simptom dengue tapi simpton dengue yang lain xda pada Syira. bila check lain, ada symptom bacterial infection, tapi symptom lain bacterial infection tak ada kat dia. 

lepas aku and Fadh keluar, Zaff lak masuk. aku teman lagi. tapi kali nie jenguk dari jauh. sebab takut Syira segan kawan laki tengok dia. 

*sorry, tak mampu nak sambung. bukan sebab airmata tumpah, tapi hati terasa berat untuk bercerita. korg tolong doakan dia k. ada masa aku cerita dari awal apa dah jadi. =')  

notabersepah:
tadi fikir pasal syira, rindu. bila nak panggil shida, terpanggil nama syira. :(


♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

4 comments:

saperakue said...

aku doakan syira sembuh seperti sedia kala...dan tabah hadapi dugaan Allah

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

sgt sebak smlm.. ='(

IkinG said...

apa khabar syira skrg yer? dia dah ok ke?

►içéq◄ said...

syira dah sehat sgt2.. thnx God for that.^^

Related Posts with Thumbnails