Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cuba fikir elok elok

..anda rasa anda dah cukup bersyukur?..

Saturday, July 30, 2011

lonely ranger; again


Tidur pukul 2 pagi, watpe? On9, packing sikit sikit. Dasar pemalas! Nasib baik barang sikit je lagi, sebab half dah siap packing and tinggalkan kat ukm. So barang yang tak siap packing adalah barang yang ada kat bilik intan nih. Tak ada mood laaaaaa -.-

Bangun pagi, jam 9. Urghhhhhh! Malasnya nak bangun. Usually bangun pukul 6 and before this timing macam nie, tengah lepak kat pantry, minum Nescafe, baca newspaper. Oh damn, I miss all those things dah. Sebak je rasa bila bangun pagi and semua tu dah tak ada >,< Golek sana golek sini, finally I wake up. Lots of thing to be done today. Mandi dan siapkan packing. Masih berfikir, nak angkat semua barang terus ke atau after balik dari bengkel baru angkat? Fikir, fikir, fikir. Penat fikir, so I decide angkat je la semua! Tengah tengah mengemas barang, otak ligat fikir jalan ke KL tanpa tol yang min ajar. Aku nie memang payah bab ingat jalan. A year with own car at bangi, still buat aku salah keluar roundabout kalau nak balik ke ukm from ameerali. pffftttt. So aku sms min for comfirmation;

Aku: nt dah lepas trafik light kt warta tu, ada belok2 x?
Min: straight je..smpai jpe kedai pizza.aku nk hd we

Selesai packing, aku pun angkat barang barang dari tingkat 3. Kalau hari hari aku macam ni, ketul ketul la lengan aku *gelak* sampai kat bawah, aku pass hd kat min then dia ajar balik jalan nak ke KL. Rasa rasa boleh ingat ni. Lepas mengucapkan selamat jalan dan sewaktu dengannya, PES pun bergerak pergi. Aku, sambung angkat barang. Adoiii, penat. Kepala pun dah sakit dok turun naik turun naik. 4kali kot turun naik bawa barang. Kalau la aku tak tinggalkan barang kat ukm, bawa balik semua barang yang aku ada. Mampus weis! 10 kali kot turun naik nih. *gila*

Habis angkat dan sumbat dalam kereta, aku pergi check out kolej dulu. Check out pula, confident je tulis tarikh 1/8/11 kat buku. It’s 25 /7 laaa! Tak memasal kena marah dengan pakcik tu, ‘nanti yuran mahal, marah pula!’ pffffttt~! Then, tunggu dalam kereta, tunggu zu datang hantar report LI. After that baru drive ke KL. Oh no no no. before tu kita kena gerak ke bengkel dulu. Minyak hitam BGP perlu diganti. So spending less than half an hour kat bengkel, baru gerak ke KL! Lonely Ranger to KL!!

Kuala Lumpur.

Ikut jalan yang min ajar. Pizza lepas. Sampai kat 1 junction ber-traffic light, aku terfikir ‘perlu belok x?’. tapi aku buat muka confident, ambil jalan straight. Tudiiiiiii, aku nampak tol kajang!!! Salah jalan dah ni weisssss!! Tol kajang pun tol kajang la, tak boleh nak turn over dah. Huh..

Aku pun menyusur la jalan jalan yang selalu aku lalu. Benci aih! Tak merasa aku naik kl without that hampeh tol.

Masuk KL dah, cari Jalan Tun Razak and Bulatan Pahang. Lucky me, tak susah nak cari jalan ni. Eh, pernah tak aku bagitau nie 1st time aku drive sorang sorang masuk KL? 1st time drive sorang sorang masuk, sebab selalu berteman. Kalau pun sorang sorang selalunya sampai BTS je. Eh eh eh, dah menghampiri destinasi. Aku tak cam la Bangunan Yayasan Selangor, slow slow, finally jumpa!!

-bersambung-
♥GIVE IT A CLICK IF YOU LIKE IT AND SHARE IT♥ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒

No comments:

Related Posts with Thumbnails